CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Saturday, December 4, 2010

Namaku Bedah




Namaku Bedah binti Bedul.Nama indah pemberian ibu dan arwah bapa adalah hasil gabungan nama mereka berdua iaitu Bedul dan Hamidah.
Berkali-kali aku meminta daripada ibu supaya dia benarkan penukaran nama.Namun, katanya namaku itu tanda cinta dia dan arwah bapa.Oleh itu, aku tidak dibenarkan sama sekali menukarnya.
Bagaimana aku akan mendaftar di kolej dengan nama itu?Gadis secantik aku bernama Bedah!Tidak padan, bukan?Dengan nekad, aku menggunakan nama baru di kolej.

Namun, langit tidak selalu cerah.Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga.

Hakikatnya, namaku tetap...
BEDAH!

P/S Akan diterbitkan pada 24 Disember ini..

4 comments:

Zulaikha ! ♥ said...

Cerita 'Namaku Bedah' mmg best. tetapi terdapat banyak kesalahan ejaan . Harap penulis dpt memperbaikinya. :)

REMY IKMAL said...

Terima kasih Zulaikha..Insyallah, saya akan majukan pada pihak PTS nanti..terima kasih sekali lagi kerana sudi membacanya

firtah_insan said...

Saya baru selesai membaca novel ini.Pertama kali melihat, hati saya tertarik.Apabila membaca, memang jalan ceritanya sangat menarik dan lucu sehingga saya senyum sendiri..
Teruskan usaha anda,penulis muda. Anda mempunyai bakat yang amat besar seolah-olah dapat membaca perilaku remaja masa kini.

REMY IKMAL said...

firtah_insan - Terima kasih di atas nasihat dan dorongan yang diberikan. Insyallah saya akan terus berusaha lagi bagi memantapkan hasil karya saya...